אסון ה-7 באוקטובר 2023 שינה באופן דרמטי את חייהם היומיומיים של כל הישראלים והפלסטינים. תושבים המתגוררים לאורך הגבולות הדרומי והצפוני היו כמובן הנפגעים הישירים ביותר. אנשים התלויים בתחבורה ציבורית חששו להיחשף לירי רקטות בזמן ההמתנה לאוטובוס ולכן הפסיקו לצאת לעבודה, ללימודים או לטיפול רפואי. בתגובה, פיקוד העורף הציב "מיגוניות" ליד תחנות אוטובוס רבות, אך פתרון זה התברר כקצר טווח, שכן המיגוניות סיפקו מענה חלקי בלבד לאיום. סטודיו 1:1 קיבל את האתגר לתכנן אבטיפוס של תחנת אוטובוס בטוחה יותר, שניתן לבנות ולהעביר לאתר הסופי במהירות וביעילות.
كارثة 7 أكتوبر 2023 غيّرت بشكل جذري الحياة اليومية لجميع الإسرائيليين والفلسطينيين. كان السكان الذين يعيشون على طول الحدود الجنوبية والشمالية هم الأكثر تضررًا بشكل مباشر. الأشخاص الذين يعتمدون على وسائل النقل العام للوصول إلى المستشفيات، العمل أو المدارس، خافوا من التعرض لإطلاق الصواريخ أثناء انتظار الحافلة، ولذلك توقفوا عن الذهاب إلى العمل، المدرسة أو لتلقي العلاج الطبي. كرد فعل، قامت قيادة الجبهة الداخلية بوضع "ملاجئ محمية" بجانب العديد من محطات الحافلات في المناطق المركزية، لكن هذا الحل أثبت أنه قصير المدى، حيث قدمت "الملاجئ" استجابة جزئية فقط للتهديد. قبل استوديو 1:1 التحدي لتصميم نموذج أولي لمحطة حافلات أكثر أمانًا، يمكن بناؤها ونقلها إلى الموقع النهائي بسرعة وكفاءة.
The disaster of October 7, 2023, dramatically changed the daily lives of all Israelis and Palestinians. Those living along the southern and northern borders were of course most directly affected. People dependent on public transport to reach hospitals, work or schools were terrified of being exposed to rocket fire while waiting for a bus and therefore stopped going to work, school or seeking medical attention. In response, the home guard distributed “Miguniot” next to many of the most frequented bus stops, though this solution proved shortsighted as the “Miguniot only partially addressed the danger. Studio 1:1 was challenged to design a prototype of a safer bus stop which could be built and transported to its final site quickly and efficiently.
מנחים
דן פרייס, מיכל בלייכר
סטודנטים משתתפים
מנולייה חרבאליוגלו , למא זבידאת, יסמין חלאילה, אלון רומנו, עדן גרה, עומר יניב, אל הלאסי, שיר בן שואב, ניזאם אבו עיישה, נעמה גולדפרב, נדין פאחורי, האלה סעיד, ישי ונסובר, נטלי אברמוב, שני צורף, דוניה זועבי, שימאא אבו סאלח, כארלה שורוש, אימאן אליאס, ליאן סריס, סיואר בדראן, בדר בדראן, גויל אבו איוב, תלין גומעה
תודה מיוחדת
ציון דהן, גויה
תורמים
קרן עזריאלי, חממה החברתית- טכניון, נתיבי ישראל, אשכול רשויות נגב מערבי, נתיבי איילון, משרד התחבורה, אגף הנגישות-משרד התחבורה, רדימיקס, קנאף אורבונד, עולם ההדפסות, איפורם, קלקר עין הכרמל, נוימן תעשיות, א. נדב בע״מ משאבות בטון, מוקוסאי הנדסה, רוקח אשכנזי מהנדסים



אחרית דבר خاتمة Epilogue
הכוונה הייתה למקם את האבטיפוס לאורך כביש 232 הידוע לשמצה בגבול עזה. עם זאת, כשהלחימה בצפון הסלימה, ביקש הטכניון להציב את תחנת בקמפוס כתחנת האוטובוס הראשית של הטכניון.
كان الهدف هو وضع النموذج الأولي على طول طريق 232 المعروف بسمعته السيئة على حدود غزة. ومع ذلك، عندما تصاعدت الحرب في الشمال، طلب معهد التخنيون وضع محطة التوقف الآمنة كمحطة الحافلات الرئيسية للحرم الجامعي.
The intention was to locate the prototype along the infamous route 232 on the Gaza border. However, as the war in the north escalated, the Technion requested the Safe Stop be located at the Technion as the primary bus stop of the campus.